Brak pluginu Flash

Kryzys na rynku reklamy? Tak, ale nie w Internecie!

Jak podaje marketing-news.pl za domem mediowym Starlink w pierwszym kwartale 2009 roku szacowana wartość netto rynku reklamowego wyniosła 1 miliard 559 milionów złotych. Spadek względem pierwszego kwartału 2008 wyniósł 5,3 proc. (szacowana wartość rynku reklamy w mediach w pierwszym kwartale 2008 roku to 1,65 miliarda złotych).

Kryzys nie objął jednak Internetu i reklamy kinowej, w których to segmentach nastąpił wzrost przychodów w porównaniu z pierwszym kwartałem roku 2008. Najszybciej rósł internet (+17,0 proc.), zaś reklama kinowa wzrosła o 0,2 proc.

Kto najszybciej traci?

W tym czasie najbardziej straciła prasa i outdoor.

  • telewizja -5,9 proc.,
  • radio - 7,1 proc.,
  • magazyny -10,4 proc.,
  • reklama zewnętrzna -10,6 proc.,
  • dzienniki -13,1 proc.

W telewizji rządzą leki

Spadek nakładów na reklamę telewizyjną to efekt ograniczenia wydatków w tym medium takich kategorii rynkowych jak m.in.: media, książki, cd i dvd., motoryzacja, higiena i pielęgnacja oraz finanse.

Z kolei najlepiej w telewizji wypadły sektory:
• produkty farmaceutyczne, leki (wzrost inwestycji o 20,6 miliona złotych, dynamika +20 proc.),
• żywność (wzrost inwestycji o 9,2 miliona złotych, dynamika +6 proc.),
• podróże i turystyka,
• hotele i restauracje (wzrost inwestycji o 6,8 miliona złotych, dynamika +90 proc.)
• oraz napoje i alkohole (wzrost inwestycji o 4,9 miliona złotych, dynamika +12 proc.).

Źródło danych: marketing-news.pl