Brak pluginu Flash

Internet wyprzedził telewizję

Na razie tylko w Wielkiej Brytanii. Kierunek jest jednak jasny. Wydatki na reklamę w Internecie również w Polsce stale rosną mimo kryzysu.

Według najnowszego raportu IAB oraz PricewaterhouseCoopers, w Wielkiej Brytanii wydatki na reklamę w Internecie w pierwszej połowie roku 2009 po raz pierwszy przekroczyły wydatki na telewizję. Tym samym angielski rynek reklamowy stał się pierwszym tego typu rynkiem wśród dużych krajów wysokorozwiniętych (w zeszłym roku stało się to już np. w Danii). Wystarczyło do tego 10 lat dynamicznego rozwoju rynku i okoliczności, które stworzył kryzys, by udało się przeskoczyć wypracowaną przez ostatnie 50 lat pozycję telewizji.

Obecnie na reklamę w Internecie wydaje się w Anglii 23,5 procent wszystkich pieniędzy przeznaczonych na reklamę, podczas gdy na reklamę telewizyjną 21,9 procent.

W pierwszym półroczu wydatki na reklamę online wyniosły 1,75 miliarda funtów (1,9 miliarda euro). Dla porównania 11 lat temu (w 1998), gdy zaczynano mierzyć wydatki na reklamę online, wyniosły one zaledwie 19,4 mln funtów.

Źródło: guardian.co.uk